Aktualitások

MÁR LEHET JELENTKEZNI A DECEMBER 5-ÉN KECSKEMÉTEN MEGRENDEZÉSRE KERÜLŐ “SMART CITY - SMART MARKETING” KONFERENCIÁRA, A VERSENY TÁRSRENDEZVÉNYÉRE, MELYNEK PROGRAMJÁT ÉS JELENTKEZÉSI LEHETŐSÉGÉT A SMART CITY KONFERENCIA MENÜPONTUNK ALATT TALÁLJÁK

 

Regionális döntők helyszínei, időpontjai és résztvevő városok:

 

Győr (2017. november 28.): Bábolna, Balatonalmádi, Balatonfűzfő, Berhida, Győr, Kapuvár, Lébény

 

Kaposvár (2017. november 27.): Kaposvár, Mórahalom, Paks, Siklós, Zalakaros

 

Budapest (2017. november 23.): Bp. IX. kerület, Bp. XIX. kerület, Bp. XV. Kerület, Dunaújváros, Esztergom, Jászberény, Tatabánya

 

Miskolc (2017. november 27.): Cégénydányád, Encs, Miskolc, Nyíregyháza, Onga, Sátoraljaújhely, Szikszó, Tokaj, Vásárosnamény

 

Szeged (2017. november 22.): Gyomaendrőd, Kecskemét, Kiskunmajsa, Mezőkovácsháza, Szeged, Szentes, Szolnok

 

 

Kedves Versenyzők!

 

Közeledve a leadási határidőhöz a következő információkkal szeretnénk még segíteni a munkájukat, pontosítani a beküldés feltételeit.

A pályázati anyagokat az alábbi e-mail címre kérjük küldeni: ovm2017@marketing-turizmus.hu

-      az anyagokat pdf. formátumban mentve küldjék,

-      a fájlnevet az alábbiak szerint adják:   városneve-csapatneve-1.pdf

-      amennyiben melléklet is készítenek, s külön fájlban küldik:  városneve-csapatneve-m.pdf

-      a különdíjakra készített anyagot kérjük külön fájlban küldjék:

o     ha a Századvég-Smart Solutions Klaszter különdíjra: városnév-csapatnév-klaszter.pdf (itt a fő-pályázatban kidolgozásra került, 1-5 éven belül lehetséges projektjavaslat (vagy akár egy másik) megvalósíthatóságának pénzügyi, piaci, realizálási feltételeit kell bemutatni, elemezni)

o     ha a Mastercard különdíjra küldenek, akkor: városnév-csapatnév-master.pdf

(itt a város smart tervekhez, megoldásokhoz, projektjavaslatokhoz kapcsolódóan (nem csak a kiemelt projektjavaslatukhoz) kell megvizsgálni a következő 5 évre előre tekintve az elektronikus fizetések várható növekedését, (kiinduló számítások, becsléseket az érintettek körére, s a várható pénzügyi volumenekre)

-      a Bács-Kiskun-Megyei Önkormányzat különdíjára jelentkezettek számára a leadási határidő későbbi, november 30. (a korábban nem jelentkezett csapatok, ha jelzik, még csatlakozhatnak ehhez a különdíj-versenyhez, további információkat az érintetteknek a jövő héten küldünk)

 

10 napos spanyolországi nyaralás különdíja minden csapatnak elérhető, függetlenül a szakmai pályázatuk országos döntőbe jutásától!

 

A különdíjra pályázóktól azt kérjük, hogy a fő-pályázatban kidolgozásra került projektjük marketing terve, javaslataik alapján készítsenek egy azt bemutató, népszerűsítő kreatív anyagot (bármilyen hagyományos, nyomtatott, elektronikus vagy online, digitális médiára, megjelenésre tervezve), s azt november 16. 24 óráig küldjék be a megadott e-mail címre úgy, hogy a verseny, (Országos Városmarketing Verseny) facebook oldalára (www.facebook.com/varosmarketing/) posztolhassuk.

A Világlátó Utazási Iroda spanyolországi nyaralását az a csapat nyeri, akinek a kreatív anyaga a legtöbb lájkot gyűjti november 29. 17 óráig!

 

 

Tisztelt Kollégák, Versenyző Csapatok!

 

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a beadási határidőt – annak érdekében, hogy a feladatot, a szükséges egyeztetésekkel együtt még alaposabban tudják elvégezni – NOVEMBER 13. ÉJFÉLIG meghosszabbítottuk.

 

További hírek, információk, válaszok kérdésekre:

 

1. Kérjük, hogy kövessék a feladatkiírás tartalmi követelményeit, térjenek ki az ott megfogalmazott elvárásokra, azok képezik majd a pályamunkák értékelésének alapjait is.

a.) a pályamunkákat 2 független szakértő és az adott város képviselői pontozzák, értékelik, véleményezik.

b.) a szakértők maximum 50-50 pontos értékelést adhatnak az alábbiak szerint

i.) az SC eredményeinek, terveinek elemzése, értékelése (0-10 pont)

(alkalmazott elemzési technikák, módszerek (statisztikák, interjúk, megkérdezések, SWOT, portfólió, potenciál-csillag, pontozás stb.) és azok szakszerűsége, következtetések)

ii.) Observer elemzés elvégzése, értékelés (0-5 pont)

(a témakijelölés, elvégzett elemzés összegzése, következtetések)

iii.) A SC fejlesztésre megfogalmazott átfogó javaslatok (0-10 pont)

(a javaslatok rendszerezettsége, megalapozottság, kapcsolódások bemutatása, prioritások kijelölése, esetleg vázlatosan az érintettek, potenciális megvalósítók kijelölése, időzítése)

iv.) A kiválasztott ötlet, projekt tartalma és megalapozottsága (0-10 pont)

(a konkrét projekt megalapozottsága, igények-kereslet, feltételek, kockázatok, kapcsolódások más területekhez, fontosság, prioritás, érintettek, megvalósítók, kreativitás, eredetiség, részletezettség, várható hatások, eredmények,)

v.) a projekt-támogató marketing terv, eszközök kidolgozottsága (0-15 pont)

(a marketing terv átgondoltsága, komplexitása, célok világos kijelölése, célcsoportok, pozíciók, üzenetek, kreatív elképzelések, eszközök integráltsága, digitális megoldások alkalmazása, időbeliség (előkészítő, bevezető, működtetési szakasz), költségek, mérési-kontrolling lehetőségek)

 

2. Az elvárt „prezentációs anyag jelleg”, avagy „vezetői kutatási jelentés jelleg” azt jelenti, hogy nem hosszú, nem folytonos szövegű word tanulmányt, hanem jól (célszerűen az elvárások szerint) tagolt (legyen tartalomjegyzéke), áttekintően szerkesztett (ábrák, táblázatok, felsorolások stb. alkalmazása), lényeget kiemelő (pl. ppt. programban készített), de kellően indokolt, kommentált magyarázatokkal ellátott 20-40 oldalt várunk. (Ha a megértéshez további információk, részletes adatok, fotók stb. szükségesek az mellékletbe helyezhető, de a fő szövegben legyen rájuk utalás.)

 

3. A beadott tanulmány természetesen nem egyezik meg a regionális elődöntőkön szóban bemutatásra kerülő prezentációval, melyet a klasszikus prezentációkkal szembeni elvárások szerint kell elkészíteni (pl. ppt, prezi szoftverben). A szóbeli prezentáción javasoljuk a konkrét projektjavaslat és annak marketingjére történő koncentrálást, míg a tanulmányban lévő elemzések kapcsán, rövid áttekintő értékelést, bemutatást. A szóbeli prezentáció maximum 15 perces lehet, melyet a helyszínen a zsűri szintén maximum 50 ponttal jutalmazhat, az alábbi szempontok szerint

a.) a prezentáció (elemzés, konkrét projektjavaslat) tartalmi megfelelősége, módszertani megalapozottság, teljesség, védhetőség bizonyítása (0-15 pont)

b.) a marketing terv, program szakszerűsége, teljessége, a megoldások kreativitása (0-15 pont)

c.) a prezentáció stílusa, az előadás követhetősége, érthetősége, élményszerűsége, a kérdésekre adott válaszok, az interaktivitás (0-15 pont)

d.) időgazdálkodás a prezentációban (arányok, időkorlát betartása) (0-5 pont)

 

 

36 város, 17 egyetem, 61 hallgatói csapat az 5. Országos Városmarketing Versenyen

 

Nagy érdeklődéssel, mind a városok, mind a hallgatók részéről kimagasló jelentkezőszámmal kezdődött el a napokban a kutatómunka az immár – a három határon túli magyar intézménytől érkezett pályázókkal - nemzetközivé vált városmarketing versenyen.

 

A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete kezdeményezésére, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet, Szegedi Tudományegyetem GTK Üzleti Tudományok Intézet, Debreceni Egyetem GTK Marketing, a Kaposvári Egyetem, Marketing és Menedzsment Intézet, és Kereskedelem Intézet, Széchenyi István Egyetem, GTK Marketing és Menedzsment Tanszék részvételével és az EMOK, Egyesület a Marketing Oktatásért Kutatásért lebonyolításában, „Smart City - Smart Marketing!” címmel indult el a szakmai kezdeményezés.

A verseny célja, a városmarketinggel foglalkozó elméleti, gyakorlati szakemberek és a szakmát tanuló egyetemisták részvételével közös értékek létrehozása, a városok marketingjét segítő új kreatív megoldások kidolgozására, a választott városok népszerűsítésére, szakmai és baráti élmények szerzésére, hosszú távú együttműködések kialakítása.

A felhívásra 36 város jelezte együttműködési szándékát, így a feladatadók között szerepel Bábolna, Balatonalmádi, Balatonfűzfő, Berhida, Budapest IX. kerület, Budapest XV. kerület, Budapest XIX. kerület, Cégénydányád, Dunaújváros, Encs, Esztergom, Gyomaendrőd, Győr, Jászberény, Kaposvár, Kapuvár, Kecskemét, Kiskunmajsa, Lébény, Medgyesegyháza, Mezőkovácsháza, Miskolc, Mórahalom, Nyíregyháza, Onga, Paks, Sátoraljaújhely, Siklós, Szeged, Szentes, Szikszó, Szolnok, Tatabánya, Tokaj, Vásárosnamény, Zalakaros.

A verseny partnervárosai számára számos előny, szakmai szolgáltatás jelenik meg:

- egy vagy több hallgatói csoport készít tanári támogatással tanulmányt a digitális, online marketing eszközeinek alkalmazási lehetőségeiről,

- az Observer Budapest Médiafigyelő cég adatbázis-használat felajánlásával a hallgatók média-elemzést készíthetnek a városról,

- a város két főt delegálhat a november végi Smart Marketing a Smart Citykben országos konferenciára, ahol saját tapasztalatairól, eredményeiről is előadhat,

- a partnerváros megkapja a smart city – smart marketing témában készülő kutatások eredményeit,

- a Kompan dán játszószer-gyártó cég hazai képviselete egy játszótéri játékot, egy rúgós hintakakast ajánlott fel egy – a csatlakozottak közül – kiválasztott városnak, melyet igény esetén telepít is.

A város partnersége, pénzügyi támogatása segíti a versenyt, s egyben egy előnyös, megtérülő, érdekes szakmai befektetés is számára.

A verseny keretében az induló, 61, egyenként háromfős hallgatói csapat azt vizsgája, hogy hogyan támogathatja a marketing, a digitális, online marketing az infó-kommunikációs technológiákra épülő városfejlesztést, konkrét projekteket, kommunikációt, imázs és márkaépítést, az okos várossá válást.

A csapatoknak november 6-ig kell elkészíteniük pályamunkáikat, melyet két szakmai bíráló és maga a feladatot adó város véleményez. A szervezésben résztvevő egyetem-városokban regionális elődöntőkön bemutatásra, megvédésre kerülnek a pályázatok, majd a legjobbak vesznek részt a december 1-én, Miskolcon megrendezésre kerülő döntőn.

 

A nyerteseket jelentős díjak várják. Az első helyezett 500.000.-Ft, a második 250.000.Ft., míg a harmadik csapat 150.000.-Ft.kap, s 100.000.-Ft. elismerésben részesülnek a felkészítő tanárok. A Századvég - Smart Solution Klaszter, a Bács-Kiskun megyei Önkormányzat pénzbeli elismerései mellett, a Mastercard, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a további támogatók további tárgyi díjakat ajánlottak fel, míg a Világlátó Utazási Iroda egy 10 napos spanyolországi úttal honorálja a legjobbak munkáit.

A versenyhez szorosan kapcsolódik a már második alkalommal megrendezésre kerülő Smart Marketing a Smart Citykben országos konferencia, melyen az új kutatási eredmények bemutatása, a pályázati lehetőségek megismerése, a városok tapasztalatainak megosztása mellett a különböző okos megoldásokat kínáló cégek is bemutatkoznak a jövőbe mutató ötleteikkel.

 

További információ: www.marketing-turizmus.hu/varosmarketing  illetve a www.facebook.com/varosmarketing

 

Prof. Dr. Piskóti István, intézetigazgató, egyetemi tanár

Miskolci Egyetem, Marketing és Turizmus Intézet

a verseny főszervezője

 

 

Városok és csapatok

 

Bábolna: KodoCity

Balatonalmádi: Citimprove, Smarties

Balatonfűzfő: Urbs

Berhida: SmartArt

Budapest Főváros IX. Kerület Ferencváros: WeMass, DBB, KK

Budapest Főváros XIX. Kerület Kispest: CTC - Corvinus Tourism Club, Smart Citizens

Budapest Főváros XV. kerület: Az egyetem rémei

Cégénydányád: Triumvirátus

Dunaújváros: Smart-SZEkció

Encs: Imagination Station

Esztergom: Brainstormers, Smart start

Gyomaendrőd: triMIM

Győr: SZEconomy, ECG, ETP

Jászberény: Lust for life

Kaposvár: Smarties, Troublesome Troop Title, Smarties

Kapuvár: Marketrió

Kecskemét: GM Lányok, Be Smarter, Szörfösök

Kiskunmajsa: RBSZ - Team

Lébény: Okos Rókák

Medgyesegyháza: szervezés alatt

Mezőkovácsháza: Marketing stúdió

Miskolc: Smarties, Menedzserek, Make It Smart, The Smarties, Nyinovik Ladiz

Mórahalom: Sopianae, ProfiTeam

Nyíregyháza: Smartacus

Onga: NTN

Paks: A pécsi KTK "Smart City"-csapata, Kedveskéim

Sátoraljaújhely: Creative Brand, B.E.K. Team

Siklós: A pécsi közgáz lelkes lánycsapata

Szeged: Innovátorok, KodOH, smart city kreátorok

Szentes: Ambítrió, Brainwave

Szikszó: Totally Spies

Szolnok: SMART, Monopoly

Tatabánya: Városfejlesztési Osztály, Pro Publico Bono

Tokaj: Borketing, CityCom

Vásárosnamény: Markers

Zalakaros: Városfejlesztők, BMe-smarties

 

 

 

Elindult az 5. Országos Városmarketing Verseny

 

A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet, Szegedi Tudományegyetem GTK Üzleti Tudományok Intézet, Debreceni Egyetem GTK Marketing, a Kaposvári Egyetem, Marketing és Menedzsment Intézet, és Kereskedelem Intézet, Széchenyi István Egyetem, GTK Marketing és Menedzsment Tanszék részvételével, az EMOK, Egyesület a Marketing Oktatásért Kutatásért lebonyolításában szervezi a versenyt.

 

Az ez évi téma: Smart City - Smart Marketing

 

Hogyan támogathatja a marketing, a digitális, online marketing az infó-kommunikációs technológiákra épülő városfejlesztést, konkrét projekteket, kommunikációt, imázs és márkaépítést, az okos várossá válást.

 

Megkerestük a városok polgármestereit, s már jönnek a hallgatói munkának terepet adó városok jelentkezései, melyet legkésőbb szeptember 15-ig kértük jelezni.

A partnervárosok számára számos előnyt, szakmai szolgáltatást kínálunk:

-      amellett, hogy egy vagy több hallgatói csoport készít tanári támogatással tanulmányt a digitális, online marketing eszközeinek alkalmazási lehetőségeiről (a ma már klasszikus honlap-megjelenési technikáktól, tartalom-marketingen, közösségi médián, a re-marketingen át, a legújabb netes, mobil applikációs megoldásokig) melyek a városfejlesztést, a konkrét projekteket, a külső- és belső célcsoportok felé irányuló városkommunikációt, imázs és márkaépítést, az okos várossá válást tudják támogatni.

-      a Századvég Gazdaságkutató Zrt. és a Smart Solution Klaszter jóvoltából egy különdíj keretében a hallgatók a rövidtávon realizálható ötletek konkrét megvalósíthatóságát is megtervezhetik Önöknek,

-      az Observer Médiafigyelő cég adatbázis-használat felajánlásával a hallgatók térítésmentes média-elemzést készíthetnek a városról,

-      a város két főt térítésmentesen delegálhat a november végi Smart Marketing a Smart Cityk-ben országos konferenciára, ahol saját tapasztalatairól, eredményeiről is előadhat,

-      a partnerváros megkapja a smart city – smart marketing témában készülő kutatások eredményeit,

-      a Kompan dán játszószer-gyártó cég hazai képviselete egy játszótéri játékot, egy rúgós hintakakast ajánlott fel egy – a csatlakozottak közül – kiválasztott városnak, melyet igény esetén telepít is.

A város partnersége segítség számunkra a versenyben, s egyben egy előnyös, megtérülő, érdekes szakmai befektetés a város számára.

Kérésünk volt, hogy a feladatkiadáshoz csatlakozó városok – ezúttal is - százezer forinttal segítsék a verseny lebonyolítását.

Több mint másfél milliós díjazás várja majd a hallgatókat, szeptember 29-ig jelentkezhetnek.