Aktualitások
A Bács-Kiskun Megyei
Önkormányzat különdíjára kiírt pályázat beadási határidejét 2018. január 31-ig -
a kiíró és a pályázók kérésére - meghosszabbítottuk.
MÁR LEHET JELENTKEZNI A DECEMBER 5-ÉN KECSKEMÉTEN MEGRENDEZÉSRE KERÜLŐ “SMART CITY -
SMART MARKETING” KONFERENCIÁRA, A VERSENY TÁRSRENDEZVÉNYÉRE, MELYNEK PROGRAMJÁT
ÉS JELENTKEZÉSI LEHETŐSÉGÉT A SMART CITY KONFERENCIA MENÜPONTUNK ALATT TALÁLJÁK
Regionális döntők
helyszínei, időpontjai és résztvevő városok:
Győr (2017. november
28.): Bábolna, Balatonalmádi, Balatonfűzfő, Berhida, Győr, Kapuvár, Lébény
Kaposvár (2017. november
27.): Kaposvár, Mórahalom, Paks, Siklós, Zalakaros
Budapest (2017. november
23.): Bp. IX. kerület, Bp. XIX. kerület, Bp. XV. Kerület, Dunaújváros,
Esztergom, Jászberény, Tatabánya
Miskolc (2017. november
27.): Cégénydányád, Encs, Miskolc, Nyíregyháza, Onga, Sátoraljaújhely, Szikszó,
Tokaj, Vásárosnamény
Szeged (2017. november
22.): Gyomaendrőd, Kecskemét, Kiskunmajsa, Mezőkovácsháza, Szeged, Szentes,
Szolnok
Kedves Versenyzők!
Közeledve a leadási határidőhöz a következő információkkal szeretnénk még
segíteni a munkájukat, pontosítani a beküldés feltételeit.
A pályázati anyagokat az alábbi e-mail címre kérjük küldeni:
ovm2017@marketing-turizmus.hu
- az anyagokat pdf. formátumban
mentve küldjék,
- a fájlnevet az alábbiak
szerint adják: városneve-csapatneve-1.pdf
- amennyiben melléklet is
készítenek, s külön fájlban küldik: városneve-csapatneve-m.pdf
- a különdíjakra készített
anyagot kérjük külön fájlban küldjék:
o ha a Századvég-Smart Solutions Klaszter
különdíjra: városnév-csapatnév-klaszter.pdf (itt a fő-pályázatban
kidolgozásra került, 1-5 éven belül lehetséges projektjavaslat (vagy akár egy
másik) megvalósíthatóságának pénzügyi, piaci, realizálási feltételeit kell
bemutatni, elemezni)
o ha a Mastercard
különdíjra küldenek, akkor: városnév-csapatnév-master.pdf
(itt a város smart tervekhez, megoldásokhoz,
projektjavaslatokhoz kapcsolódóan (nem csak a kiemelt projektjavaslatukhoz)
kell megvizsgálni a következő 5 évre előre tekintve az elektronikus fizetések várható
növekedését, (kiinduló számítások, becsléseket az érintettek körére, s a
várható pénzügyi volumenekre)
- a Bács-Kiskun-Megyei
Önkormányzat különdíjára jelentkezettek számára a leadási határidő későbbi,
november 30. (a korábban nem jelentkezett csapatok, ha jelzik, még
csatlakozhatnak ehhez a különdíj-versenyhez, további információkat az
érintetteknek a jövő héten küldünk)
10 napos spanyolországi
nyaralás különdíja minden csapatnak elérhető, függetlenül a szakmai pályázatuk
országos döntőbe jutásától!
A különdíjra pályázóktól azt kérjük, hogy a fő-pályázatban kidolgozásra
került projektjük marketing terve, javaslataik alapján készítsenek egy azt
bemutató, népszerűsítő kreatív anyagot (bármilyen hagyományos, nyomtatott,
elektronikus vagy online, digitális médiára, megjelenésre tervezve), s azt november 16. 24 óráig küldjék be a megadott e-mail
címre úgy, hogy a verseny, (Országos Városmarketing Verseny) facebook oldalára
(www.facebook.com/varosmarketing/) posztolhassuk.
A Világlátó Utazási Iroda spanyolországi nyaralását az a csapat nyeri,
akinek a kreatív anyaga a legtöbb lájkot gyűjti
november 29. 17 óráig!
Tisztelt Kollégák,
Versenyző Csapatok!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a beadási határidőt – annak érdekében, hogy a
feladatot, a szükséges egyeztetésekkel együtt még alaposabban tudják elvégezni
– NOVEMBER 13. ÉJFÉLIG meghosszabbítottuk.
További hírek,
információk, válaszok kérdésekre:
1. Kérjük, hogy kövessék a feladatkiírás tartalmi követelményeit,
térjenek ki az ott megfogalmazott elvárásokra, azok képezik majd a pályamunkák
értékelésének alapjait is.
a.) a pályamunkákat 2 független szakértő és az adott város képviselői
pontozzák, értékelik, véleményezik.
b.) a szakértők maximum 50-50 pontos értékelést adhatnak az alábbiak
szerint
i.) az SC eredményeinek, terveinek elemzése, értékelése (0-10 pont)
(alkalmazott elemzési technikák, módszerek (statisztikák, interjúk,
megkérdezések, SWOT, portfólió, potenciál-csillag, pontozás stb.) és azok
szakszerűsége, következtetések)
ii.) Observer elemzés elvégzése, értékelés (0-5
pont)
(a témakijelölés, elvégzett elemzés összegzése, következtetések)
iii.) A SC fejlesztésre megfogalmazott átfogó javaslatok (0-10 pont)
(a javaslatok rendszerezettsége, megalapozottság, kapcsolódások
bemutatása, prioritások kijelölése, esetleg vázlatosan az érintettek,
potenciális megvalósítók kijelölése, időzítése)
iv.) A kiválasztott ötlet, projekt tartalma és megalapozottsága (0-10
pont)
(a konkrét projekt megalapozottsága, igények-kereslet, feltételek, kockázatok,
kapcsolódások más területekhez, fontosság, prioritás, érintettek, megvalósítók,
kreativitás, eredetiség, részletezettség, várható hatások, eredmények,)
v.) a projekt-támogató marketing terv, eszközök kidolgozottsága (0-15
pont)
(a marketing terv átgondoltsága, komplexitása, célok világos kijelölése,
célcsoportok, pozíciók, üzenetek, kreatív elképzelések, eszközök integráltsága,
digitális megoldások alkalmazása, időbeliség (előkészítő, bevezető, működtetési
szakasz), költségek, mérési-kontrolling lehetőségek)
2. Az elvárt „prezentációs anyag jelleg”, avagy „vezetői kutatási
jelentés jelleg” azt jelenti, hogy nem hosszú, nem folytonos szövegű word tanulmányt, hanem jól (célszerűen az elvárások
szerint) tagolt (legyen tartalomjegyzéke), áttekintően szerkesztett (ábrák,
táblázatok, felsorolások stb. alkalmazása), lényeget kiemelő (pl. ppt.
programban készített), de kellően indokolt, kommentált magyarázatokkal ellátott
20-40 oldalt várunk. (Ha a megértéshez további információk, részletes adatok,
fotók stb. szükségesek az mellékletbe helyezhető, de a fő szövegben legyen
rájuk utalás.)
3. A beadott tanulmány természetesen nem egyezik meg a regionális
elődöntőkön szóban bemutatásra kerülő prezentációval, melyet a klasszikus
prezentációkkal szembeni elvárások szerint kell elkészíteni (pl. ppt, prezi szoftverben). A szóbeli prezentáción javasoljuk a
konkrét projektjavaslat és annak marketingjére történő koncentrálást, míg a
tanulmányban lévő elemzések kapcsán, rövid áttekintő értékelést, bemutatást. A
szóbeli prezentáció maximum 15 perces lehet, melyet a helyszínen a zsűri
szintén maximum 50 ponttal jutalmazhat, az alábbi szempontok szerint
a.) a prezentáció (elemzés, konkrét projektjavaslat) tartalmi
megfelelősége, módszertani megalapozottság, teljesség, védhetőség bizonyítása
(0-15 pont)
b.) a marketing terv, program szakszerűsége, teljessége, a megoldások
kreativitása (0-15 pont)
c.) a prezentáció stílusa, az előadás követhetősége, érthetősége,
élményszerűsége, a kérdésekre adott válaszok, az interaktivitás (0-15 pont)
d.) időgazdálkodás a prezentációban (arányok, időkorlát betartása) (0-5
pont)
36 város, 17 egyetem, 61
hallgatói csapat az 5. Országos Városmarketing Versenyen
Nagy érdeklődéssel, mind a városok, mind a hallgatók részéről kimagasló
jelentkezőszámmal kezdődött el a napokban a kutatómunka az immár – a három
határon túli magyar intézménytől érkezett pályázókkal - nemzetközivé vált
városmarketing versenyen.
A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete kezdeményezésére, a
Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet, Szegedi Tudományegyetem
GTK Üzleti Tudományok Intézet, Debreceni Egyetem GTK Marketing, a Kaposvári
Egyetem, Marketing és Menedzsment Intézet, és Kereskedelem Intézet, Széchenyi
István Egyetem, GTK Marketing és Menedzsment Tanszék részvételével és az EMOK,
Egyesület a Marketing Oktatásért Kutatásért lebonyolításában, „Smart City - Smart
Marketing!” címmel indult el a szakmai kezdeményezés.
A verseny célja, a városmarketinggel foglalkozó elméleti, gyakorlati szakemberek
és a szakmát tanuló egyetemisták részvételével közös értékek létrehozása, a
városok marketingjét segítő új kreatív megoldások kidolgozására, a választott
városok népszerűsítésére, szakmai és baráti élmények szerzésére, hosszú távú
együttműködések kialakítása.
A felhívásra 36 város jelezte együttműködési szándékát, így a feladatadók
között szerepel Bábolna, Balatonalmádi, Balatonfűzfő, Berhida, Budapest IX.
kerület, Budapest XV. kerület, Budapest XIX. kerület, Cégénydányád,
Dunaújváros, Encs, Esztergom, Gyomaendrőd, Győr, Jászberény, Kaposvár, Kapuvár,
Kecskemét, Kiskunmajsa, Lébény, Medgyesegyháza, Mezőkovácsháza, Miskolc,
Mórahalom, Nyíregyháza, Onga, Paks, Sátoraljaújhely, Siklós, Szeged, Szentes,
Szikszó, Szolnok, Tatabánya, Tokaj, Vásárosnamény, Zalakaros.
A verseny partnervárosai számára számos előny, szakmai szolgáltatás
jelenik meg:
- egy vagy több hallgatói csoport készít tanári támogatással tanulmányt a
digitális, online marketing eszközeinek alkalmazási lehetőségeiről,
- az Observer Budapest Médiafigyelő cég
adatbázis-használat felajánlásával a hallgatók média-elemzést készíthetnek a
városról,
- a város két főt delegálhat a november végi Smart
Marketing a Smart Citykben országos konferenciára, ahol
saját tapasztalatairól, eredményeiről is előadhat,
- a partnerváros megkapja a smart city – smart marketing témában készülő kutatások eredményeit,
- a Kompan dán játszószer-gyártó cég hazai képviselete egy játszótéri
játékot, egy rúgós hintakakast ajánlott fel egy – a csatlakozottak
közül – kiválasztott városnak, melyet igény esetén telepít is.
A város partnersége, pénzügyi támogatása segíti a versenyt, s egyben egy
előnyös, megtérülő, érdekes szakmai befektetés is számára.
A verseny keretében az induló, 61, egyenként háromfős
hallgatói csapat azt vizsgája, hogy hogyan támogathatja a marketing, a
digitális, online marketing az infó-kommunikációs technológiákra épülő
városfejlesztést, konkrét projekteket, kommunikációt, imázs és márkaépítést, az
okos várossá válást.
A csapatoknak november 6-ig kell elkészíteniük pályamunkáikat, melyet két
szakmai bíráló és maga a feladatot adó város véleményez. A szervezésben
résztvevő egyetem-városokban regionális elődöntőkön bemutatásra, megvédésre
kerülnek a pályázatok, majd a legjobbak vesznek részt a december 1-én,
Miskolcon megrendezésre kerülő döntőn.
A nyerteseket jelentős díjak várják. Az első helyezett
500.000.-Ft, a második 250.000.Ft., míg a harmadik csapat 150.000.-Ft.kap, s
100.000.-Ft. elismerésben részesülnek a felkészítő tanárok. A Századvég - Smart Solution Klaszter, a
Bács-Kiskun megyei Önkormányzat pénzbeli elismerései mellett, a Mastercard, a Magyar Turisztikai Ügynökség és a további
támogatók további tárgyi díjakat ajánlottak fel, míg a Világlátó Utazási Iroda
egy 10 napos spanyolországi úttal honorálja a legjobbak munkáit.
A versenyhez szorosan kapcsolódik a már második alkalommal megrendezésre
kerülő Smart Marketing a Smart Citykben országos konferencia, melyen az új
kutatási eredmények bemutatása, a pályázati lehetőségek megismerése, a városok
tapasztalatainak megosztása mellett a különböző okos megoldásokat kínáló cégek
is bemutatkoznak a jövőbe mutató ötleteikkel.
További információ: www.marketing-turizmus.hu/varosmarketing illetve a www.facebook.com/varosmarketing
Prof. Dr. Piskóti István, intézetigazgató, egyetemi tanár
Miskolci Egyetem, Marketing és Turizmus Intézet
a verseny főszervezője
Városok és csapatok
Bábolna: KodoCity
Balatonalmádi: Citimprove,
Smarties
Balatonfűzfő: Urbs
Berhida: SmartArt
Budapest Főváros IX.
Kerület Ferencváros: WeMass, DBB, KK
Budapest Főváros XIX.
Kerület Kispest: CTC - Corvinus Tourism Club, Smart Citizens
Budapest Főváros XV.
kerület: Az egyetem rémei
Cégénydányád: Triumvirátus
Dunaújváros: Smart-SZEkció
Encs: Imagination
Station
Esztergom: Brainstormers,
Smart start
Gyomaendrőd: triMIM
Győr: SZEconomy,
ECG, ETP
Jászberény: Lust
for life
Kaposvár: Smarties,
Troublesome Troop Title, Smarties
Kapuvár: Marketrió
Kecskemét: GM Lányok, Be Smarter, Szörfösök
Kiskunmajsa: RBSZ - Team
Lébény: Okos Rókák
Medgyesegyháza: szervezés alatt
Mezőkovácsháza: Marketing stúdió
Miskolc: Smarties,
Menedzserek, Make It Smart, The Smarties, Nyinovik Ladiz
Mórahalom: Sopianae, ProfiTeam
Nyíregyháza: Smartacus
Onga: NTN
Paks: A pécsi KTK "Smart City"-csapata, Kedveskéim
Sátoraljaújhely: Creative
Brand, B.E.K. Team
Siklós: A pécsi közgáz lelkes
lánycsapata
Szeged: Innovátorok,
KodOH, smart city kreátorok
Szentes: Ambítrió,
Brainwave
Szikszó: Totally
Spies
Szolnok: SMART, Monopoly
Tatabánya: Városfejlesztési
Osztály, Pro Publico Bono
Tokaj: Borketing,
CityCom
Vásárosnamény: Markers
Zalakaros: Városfejlesztők, BMe-smarties
Elindult az 5. Országos
Városmarketing Verseny
A Miskolci Egyetem Marketing és Turizmus Intézete a Budapesti Corvinus
Egyetem Marketing és Média Intézet, Szegedi Tudományegyetem GTK Üzleti
Tudományok Intézet, Debreceni Egyetem GTK Marketing, a Kaposvári Egyetem,
Marketing és Menedzsment Intézet, és Kereskedelem
Intézet, Széchenyi István Egyetem, GTK Marketing és Menedzsment Tanszék
részvételével, az EMOK, Egyesület a Marketing Oktatásért Kutatásért
lebonyolításában szervezi a versenyt.
Az ez évi téma: Smart City - Smart Marketing
Hogyan támogathatja a marketing, a digitális, online marketing az
infó-kommunikációs technológiákra épülő városfejlesztést, konkrét projekteket,
kommunikációt, imázs és márkaépítést, az okos várossá válást.
Megkerestük a városok polgármestereit, s már jönnek a hallgatói munkának
terepet adó városok jelentkezései, melyet legkésőbb szeptember 15-ig kértük
jelezni.
A partnervárosok számára számos előnyt, szakmai szolgáltatást kínálunk:
- amellett, hogy egy vagy több
hallgatói csoport készít tanári támogatással tanulmányt a digitális, online
marketing eszközeinek alkalmazási lehetőségeiről (a ma már klasszikus
honlap-megjelenési technikáktól, tartalom-marketingen, közösségi médián, a
re-marketingen át, a legújabb netes, mobil applikációs megoldásokig) melyek a
városfejlesztést, a konkrét projekteket, a külső- és belső célcsoportok felé
irányuló városkommunikációt, imázs és márkaépítést, az okos várossá válást
tudják támogatni.
- a Századvég Gazdaságkutató
Zrt. és a Smart Solution
Klaszter jóvoltából egy különdíj keretében a hallgatók a rövidtávon
realizálható ötletek konkrét megvalósíthatóságát is megtervezhetik Önöknek,
- az Observer
Médiafigyelő cég adatbázis-használat felajánlásával a hallgatók térítésmentes
média-elemzést készíthetnek a városról,
- a város két főt
térítésmentesen delegálhat a november végi Smart
Marketing a Smart Cityk-ben országos konferenciára,
ahol saját tapasztalatairól, eredményeiről is előadhat,
- a partnerváros megkapja a smart city – smart marketing
témában készülő kutatások eredményeit,
- a Kompan dán
játszószer-gyártó cég hazai képviselete egy játszótéri játékot, egy rúgós
hintakakast ajánlott fel egy – a csatlakozottak közül
– kiválasztott városnak, melyet igény esetén telepít is.
A város partnersége segítség számunkra a versenyben, s egyben egy
előnyös, megtérülő, érdekes szakmai befektetés a város számára.
Kérésünk volt, hogy a feladatkiadáshoz csatlakozó városok – ezúttal is -
százezer forinttal segítsék a verseny lebonyolítását.
Több mint másfél milliós díjazás várja majd a hallgatókat, szeptember
29-ig jelentkezhetnek.